lauantai 17. elokuuta 2013

Tehokasta suoritusta

Pääsin koulussa taas, kuten aina, valmennettavaksi. Aiheena oli ties monettako kertaa se, mitä haluan tehdä isona. Olen tätä aihetta pyöritellyt kuluneen vuoden aikana paljon tai siis oikeastaan älyttömästi. Mulla on ollut jo jonkin aikaa olo, että pitäisi pistää vihdoin tuulemaan yrityksen perustamisen suhteen tai työpaikan hankinnan suhteen. Kun taas toisaalta ajattelen, että kun kerran on mahdollisuus ottaa vähän löysemmin, pitäisi nauttia siitäkin.  En koe olevani vielä valmis yrittäjäksi ja tuntuu silti, että on kova kiire kuitenkin töihin tai työnhakuun tai yrityksen perustamiseen. Myös hupeneva pankkitilin saldo painostaa tarttumaan töihin. Päätöksen teon vaikeutta lisää se, kun tekisi mieli opiskella vielä ja keskittyä omaan hyvinvointiin ja perheeseen. En osaa päättää, mikä on oikein: mennäkö töihin vai perustaako yritys vai jatkaa jotain opiskelua tai keskittyä vain kuntoiluun tms esim. ansiosidonnaisen päivärahan turvin.

Valmennuksissa sain kirkastettua omaa ajatuksen juoksua. Ihan alusta asti olin sitä mieltä, että raha ohjaa nyt pahasti omaa päätöksentekoani. Lopulta muutamien harjoitusten kautta kuitenkin selvisi, että olen tottunut edellisessä työssäni olemaan tehokas ja saamaan paljon aikaan, minua on kiitetty työskentelytavastani ja olen lisäksi ollut omimmillani tehokkaana suorittajana. Tuo edellinen työ ja työskentelytapa ohjaa päätöksenteossa, eikä niinkään raha. Totuttu tapa tekee tunteen, että koko ajan pitää monta projektia päällekkäin. Suoraan sanottuna, tunnen itseni hyväksytyksi, kun on kiire :D. Onneksi oivalsin tuon, nyt on taas hiukan helpompi ymmärtää itseäni ja hyväksyä omat ajatukseni.


T: Nina, joka voi vajaan kuukauden kuluttua kutsua itseään LCF Life Coachiksi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti